Az ősz elérkeztével sok szülő és tanár reméli, hogy otthagyja a Zoom iskolát, és a gyerekek visszatérnek az osztályterembe. De a kivételesen átadható delta-változat azzal fenyeget, hogy az iskolák készülődésük során tönkreteszik ezeket a reményeket. Az Egyesült Államok Betegségmegelőzési és Megelőzési Központja azt tanácsolja, hogy az iskolák alkalmazzanak egy sor COVID-19 enyhítő intézkedést, beleértve a társadalmi távolságtartást, a maszkot minden diák és tanár számára, a levegő szűrésének javítását és a diákok rendszeres tesztelését.
A tesztelés különösen „egy olyan módszer, amellyel pénzt költhetünk az átvitel csökkentésére, miközben fenntartjuk a személyes iskolai időt” -mondja Alyssa Bilinski, a Providence-i Brown Egyetem fertőző betegségmodellezője. „Ez egy rugalmas eszköz, amely növelhető vagy lefelé fordítható a helyszíni helyzettől függően, és megállíthatja az átvitelt, és valós idejű, iskola-specifikus információkat nyújthat a döntéshozatalhoz. ”
Míg néhány koronavírus-járvány kitört az iskolákban az elmúlt tanévben, az átvitel általában megegyezett vagy alacsonyabb volt a vírus közösségi szintjénél, különösen akkor, ha az iskolák enyhítő intézkedéseket vezettek be, mondja a CDC. Most, amikor a járványos fáradtság meszesedik, sok iskolai körzetben nyomás nehezedik arra, hogy távolítsanak el olyan intézkedéseket, mint a maszkok használata, a társadalmi távolságtartás vagy a tesztelés, még akkor is, ha a delta variáns a COVID-19 esetek országos növekedését okozza.
A legjobb az olyan rétegzett megközelítés, amely magában foglalja mindezeket a mérséklő intézkedéseket, de delta esetén a „tesztelés még kritikusabb lesz” az iskolákban – mondja Gigi Gronvall, a baltimore-i Johns Hopkins Egészségbiztonsági Központ immunológusa.
Egy tökéletes világban minden diák minden nap tesztelhető volt egy ingyenes teszttel, amely azonnal, 100 százalékos pontossággal felfedte, hogy fertőzött-e, mondja Gronvall. De ilyen tesztek nem léteznek, és az iskolák korlátozott költségvetéssel és sávszélességgel rendelkeznek a tökéletes protokollok létrehozásához. Ehelyett a kerületeknek mérlegelniük kell a különböző koronavírus-tesztek közötti kompromisszumokat, és mérlegelniük kell a gyakoriságot és a vizsgálatok körét az iskolák igényeinek megfelelően.
Az állam szinte minden iskolája megpróbált személyesen maradni a 2020–2021-es tanévben. „Az iskola első pár hónapjában az esetek számának növekedését tapasztaltuk [a diákok között]”-mondja Kendra Babitz, a Utah Egészségügyi Minisztérium COVID-19 állami tesztelési igazgatója. Ez a csúcs novemberben érte el tetőpontját, ami miatt a tanórán kívüli tevékenységeket le kellett mondani, kivéve a labdarúgó rájátszást.
„Éppen készen voltak, és úgy gondoltuk, hogy ez egy remek hely a tesztek kipróbálására” – mondja Babitz.
A versenyzéshez a sportolóknak 72 órával a meccs vagy az edzés előtt negatív tesztet, általában az állam által biztosított Abbott BinaxNOW gyors antigén tesztet kellett bemutatniuk. A pozitív teszttel rendelkező játékosokat eltiltották a részvételtől, és 10 napra elkülönítésre utasították őket, lehetőség szerint hét nap elteltével az izolációból való tesztelésre. Közeli kapcsolataikat is karanténba helyezték.
Tavaly a Grand Junction-i Colorado Mesa Egyetem továbbhaladt a diákok orrának egyszerű megtörlését, és úgy döntött, hogy a potenciálisan vírussal terhelt ürülék végpontját, a szennyvizet is felméri.
A fertőzött személyek vírust ürítenek a székletükbe. Az öblítés után a széklet csöveken folyik át, összefonódva más vécék, szobák, épületek és akár környékek vízvezetékével, és mintát vesz a zagyból. A koronavírus-fertőzés PCR-tesztelése a rendszer különböző szakaszaiban gyors módot kínál a több tízezer emberből álló csoportok szűrésére.
De van még egy hely, ahol a koronavírus felhalmozódhat: a légszűrők. David Coil, a Davis-i Kaliforniai Egyetem mikrobiológusa kifejleszt egy olyan felügyeleti tesztelési formát, amely meggátolja a levegőszűrők fokozott használatát egyes iskolákban.
Ilyen kreatívabb tesztelési intézkedésekre lehet szükség ősszel, mivel a delta által vezérelt COVID-19 hullámütközés ütközik az iskolába visszatérő gyerekekkel. A K-12 iskolák 10 milliárd dolláros tesztelési finanszírozásával az Amerikai Mentési Terv révén lehetőség nyílik az ígéretes megközelítések bővítésére-mondja Bilinski, a Brown Egyetem fertőző betegség modellezője. „A járvány jelenlegi szakaszában mind a technológia, mind a finanszírozás megvan ahhoz, hogy az expozíciót kevésbé költségessé és zavaróvá tegyük. Használnunk kellene. ”